fredag 20 juli 2007

Tankar från sängkanten av Marian Keyes

Okej - jag är den första att erkänna det. Jag är alltid misstänksam när en författare publicerar sina redan innan publicerade krönikor plus "en massa nytt spännande material, opublicerat". Det osar alltid pr-trick för mig, som om bokförlaget har haft stormöte och kommit fram till att den där Marian Keyes inte har fått tillräckligt mycket publicitet på sistone. Vad göra? Jo, publicera en bok med redan sen innan skrivet material! Handskakningar och befodringar.

Jojo. Tankar från sängkanten är en samlingsbok för diverse godbitar från Keyes karriär som krönikör samt lite annat smått och gott. Oavsett huruvida det är ett pr-trick eller inte så skänker Keyes en del av förtjänsten för boken till ett behjärtansvärt ändamål - from Russa with love. Jag är dock inte överhövans imponerad av Keyes den här gången, men jag tycker att det var helt okej sängkants-läsning. Ifall du vill ha något lättsmält som varken smakar gott eller dåligt, och som du drömmer ljuva drömmar av, läs denna bok. Ett plus i kanten är de söta små novellerna i slutet, jag blev riktigt sugen på att skriva noveller själv.

Det är klart, jag är ju inte berömd författare. Vem skulle vilja publicera mina noveller och redan skrivna bloggar?

Frågan står öppen.

(Bild från http://bilder.panorstedt.se/bilder/Omslag/112/72638028_O_1.jpg).

Inga kommentarer: