fredag 20 juli 2007

Harry Potter and the Deathly Hallows av J K Rowling

Recension kommer efter helgen. Imorgon klockan tio står jag utanför Åhléns i Skanstull och knuffas med andra som har förhandsbokat sina ex. Jag är så spänd på vad som kommer att hända. Det finns mycket spekulationer och jag har vägrat att läsa sådana spoilers.
Vad tror jag? Jag tror inte att Harry dör. Kom igen! Det här är en barnbok. Låt den få ett relativt glücklich slut, okej?

Det är en komplicerad sak att läsa en sådan bok. För det första så vill jag aldrig att äventyret ska ta slut, alltså vill jag egentligen läsa långsamt och suga på karamellen. Men stressen över att någon annan ska veta hur den tar slut innan mig är för stor. Dessutom känner jag mig själv, börjar jag väl läsa så kommer jag inte att sluta under några omständigheter.

Vi hörs efter helgen! Jag lovar, inga spoilers :)

(Bild från http://a4.vox.com/6a00c22520056df21900d4142952cc6a47-500pi).

Inga kommentarer: