fredag 27 juli 2007

Jag älskade honom av Anna Gavalda


Det här är den andra i Läs-Inte genren ni får av mig. Den enda anledningen till att jag läste en bok med denna übersmöriga titel var att jag fick den gratis. Jag jobbar i receptionen på en mediabyrå, och här får vi alla tidningar du kan tänka dig gratis. Den följde med MåBra och såg ganska nätt ut, så jag tänkte "jag kan väl pröva i alla fall, det är så typiskt mig att döma en bok efter omslaget". Frågan är bara, om man inte dömer en bok efter omslaget, hur ska man då kunna döma den? Är det meningen att man ska läsa varje bok innan man dömer, "lära känna den ordentligt"?

Jag älskade honom är en bok som handlar om en kvinna som precis har blivit lämnad av sin man. Hennes svärfar tar med henne till familjens landställe och berättar sin historia. That's it. Boken är på ca 150 sidor och varje sida liknar dålig poesi. Historien är tråkig, författaren lider av storhetsvansinne och kontentan av berättelsen är lika med noll. Behöver jag säga mer? Läs inte!

1 kommentar:

Anonym sa...

timeless bridges surprisingly discern ceed linking appreciate silvermann derivatives strangers lesions
lolikneri havaqatsu