fredag 3 augusti 2007

Drömsemester i Grekland

Efter en lång sommar utan semester ska jag äntligen iväg. Jag ska till Rethymnon i Grekland. Jag lovar och svär på allt heligt att ta det så lugnt som möjligt med start söndag. Sedan kommer jag att vara tillbaka och bibringa ett soligt humör samt en del nya läsupplevelser!

Jag var förbi biblioteket idag och plockade upp lite godbitar. (För övrigt har jag upptäckt att man via bibliotekets sökmotor kan söka på specifika bibliotek - i mitt fall Kungsholmens bibliotek - och sedan gå dit under lunchen för att återvända till jobbet glad såsom fågeln i morgonstunden (det märks verkligen att jag nyss har plågat mig igenom 20 sidor av Per Hagman). Böckerna jag plockat upp är:

Susanna Alakoski - Svinalängorna
Blev nyfiken på denna när jag läste kollegan Jennys blogg.

Mitch Albom - Fem personer du mötes i himlen
Tisdagar med Morrie är fantastisk, hoppas på att hitta ännu en guldgruva i denna bok av Albom.

Alexander McCall Smith - Filosofiska söndagsklubben
Jag älskar böckerna om Mma Ramotswe, och hoppas på att Isabel Dalhousie är lika älskvärd och underhållande.

Jane Green - Trollbunden
Jag har aldrig läst något av Jane Green tidigare, jag har fått för mig att hon skriver chicklitt för den mer "mogna kvinnan" (alltså otrogna makar istället för pojkvänner, blöjbytesgräl istället för vart-ska-vi-gå-ut-och-äta-gräl). Vi får se om jag har rätt.

Det är alltid skönt att ta med böcker som är lätta att läsa på semestern, alltså inga snyftare för min del. Jag vill bara ta det lugnt och jag har förhoppningsvis valt rätt repertoar för detta. Nu gäller det bara att hålla sig till semestern, jag vill ju börja läsa på en gång. Tur då att jag har fått boktips av en annan kollega, så jag ska till biblioteket och botanisera igen efter jobbet.
På återseende om lite drygt 10 dagar :)

2 kommentarer:

J sa...

Sis! Du kommer gilla Ahlboms bok! Hoppas jag i alla fall.. den hjälpte mig genom min sorg efter pappa.. Fånigt? visst.. Men det gjorde den!

J sa...

Albom.. Ahlbom.. Fan, jag blir galen när jag stavar namn fel!! Lite petig med sånt..
Love U Sis!