tisdag 14 augusti 2007

Are you afraid of the dark? av Sidney Sheldon

Jag hittade Are you afraid of the dark? på ett bokbord vid hotellet och insåg till min stora förvåning att här var det en bok av Sidney Sheldon som jag inte hade läst. Hör och häpna! Boken var lättläst och intrigen känns som urtypisk för Sheldon: I New York, Denver, Paris och Berlin hittas fyra människor döda; till synes omkomna i olyckor. Huvudpersonerna är två kvinnor, änkor till männen, som finner sig indragna i en stor konspiration som ifall den lyckas kommer att ta livet av miljontals människor.

Vid horisontens rand (svensk titel) innehåller få överraskningsmoment men är ändå (som med de flesta av Sheldons böcker) är det helt okej underhållning. Perfekt för en dag på stranden helt enkelt. Inget upphetsande, men inte heller någon större besvikelse.

Läs istället: Tracys hämnd, Spelets härskare och Främlingen i spegeln.

1 kommentar:

Jenny sa...

Vad kul, jag läste jättemycket Sidney Sheldon när jag var yngre. Kommer ihåg första boken, Tracys hämd. Sååå bra tyckte jag! De andra du räknar upp var också favoriter. *nostalgi*